Dag 2 - Reisverslag uit Thāne, India van Cambreur 1617 - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Thāne, India van Cambreur 1617 - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Cambreur

26 September 2017 | India, Thāne

Nadat de meeste van ons vannacht 4 uurtjes hebben geslapen, werden we om 09:15 op school verwacht. De Indiërs stonden om 7 uur al naast hun bed, omdat zij nog een tentamen te maken hadden deze ochtend. Eenmaal hier aangekomen, begon het 'gekakel', zoals onze leraren het vaak noemen.
De ervaringen over de: ouders, broertjes en zusjes en niet te vergeten het ontbijt, de douches, de bedden en de meters hoge gebouwen waarin we verblijven, werden met elkaar gedeeld. Dit was een moment waarbij ik persoonlijk vooral echt besefte dat we als groep echt niet meer thuis in Nederland waren.

Vervolgens werden we door medeleerlingen verwelkomt. Op ons voorhoofd kregen we een rood, gele stip en vervolgens werden er rijstkorreltjes en bloemblaadjes op ons hoofd gelegd.
Hier na heeft iedereen samen met zijn Indiase student(e) een klas bijgewoond. De eerste reacties die ik hoorde waren: 'Hé dit zijn van die tegeltjes die je altijd in films ziet, waarbij de stoel er aan vast zit.' En 'so dit zijn veel mensen in één klas?!'
Ook al was het vaak wat moeilijk te verstaan, omdat er ook af en toe Hindi werd gesproken, was het een leuke ervaring.
Na deze lessen was het lunchtijd.
Ook dit was een puntje om aan terug te denken als mooie herinnering. Velen hadden een lunchpakketje meegekregen dat was klaargemaakt door de ouders. Er werden veel verschillende gezichten getrokken, maar dat maakte het juist zo leuk. Vervolgens hebben we in groepjes een treasurehunt door de school gedaan, waarbij we ook veel kleine kindjes tegenkwamen. Omdat het nu Navratri (dansfestival) is waren deze kinderen gekleed in prachtig gekleurde kleding.
Deze kindjes hebben we voor mogen lezen en mogen vermaken met bijvoorbeeld een spelletje.

Uiteindelijk zijn we met z'n 12-en met de leraren bij elkaar gekomen en hebben we een bespreking gehad waarbij ook veel is gedeeld met elkaar. Dit was even een momentje waarbij iedereen zijn emoties kon delen, wat ons een nog sterkere band had met het groepje met wie we hier zijn.
Hierna mochten we naar ons gastgezin toe en hebben we even bijgeslapen en wat gegeten. Later zijn we met iedereen bij elkaar gekomen in het huis van Asees en hebben we vooral gezongen en gedanst.

Al met al was het een gevarieerde, leuke en zeer indrukwekkende dag. En dit was zelfs nog maar de eerste dag! Gelukkig staan er nòg 6 meer van deze op de planning.

Als high school musical fan sluit ik af met de quote: 'Right here, right now, we're all in this together!